טיסה של חברת אייר אינדיה שהמריאה מנמל התעופה או'הייר בשיקגו לדלהי הסתיימה בחזרה מביכה ובלתי צפויה. במקום להגיע ליעדה לאחר 14 שעות באוויר, המטוס שב על עקבותיו לאחר כחמש שעות טיסה בלבד. הסיבה: תקלה חמורה במערכות השירותים שגרמה להשבתת כמעט כל התאים במטוס.
הטיסה נשאה על סיפונה כ-300 נוסעים, רובם במחלקת התיירים. תוך כדי הטיסה גילו אנשי הצוות כי 11 מתוך 12 השירותים חדלו מלתפקד. במציאות שבה מדובר בטיסה ארוכה במיוחד, ללא אפשרות לעצור, המצב הפך בלתי נסבל.
ההערכה היא כי התקלה נגרמה כתוצאה מהשלכת פריטים לא מתאימים, כמו בדים או פלסטיק, למערכות הביוב של המטוס. הדבר הוביל לחסימות קשות שיצאו משליטת הצוות הטכני. הנוסעים נאלצו להתמודד עם מצב של חוסר גישה לשירותים במשך שעות, כשבמהלך הטיסה לא ניתן היה לפתור את הבעיה באוויר.
לאחר התייעצות עם מהנדסי הקרקע, התקבלה החלטה להחזיר את המטוס לשיקגו. הקברניט הודיע לנוסעים על התקלה ועל שינוי התוכנית, תוך שהוא מתנצל על חוסר הנוחות. הנוסעים, שהיו מתוחים ומתוסכלים, נחתו חזרה בשיקגו והורדו מהמטוס בצורה מסודרת.
חברת אייר אינדיה מסרה הצהרה קצרה והגדירה את התקלה כ"בעיה טכנית", מבלי להיכנס לפרטים נוספים. הנוסעים הועברו לבתי מלון על חשבון החברה וקיבלו הצעה להחזר כספי מלא או כרטיס טיסה חלופי ללא תשלום נוסף.
למרות הפיצוי, נוסעים רבים הביעו תסכול עמוק מהתנהלות החברה. רבים מהם התלוננו על התהליך הבירוקרטי הארוך שנדרש כדי לאשר את ההחזרים או להזמין טיסות חדשות. נוסעים דיווחו על עיכובים, שיחות טלפון חוזרות ונשנות, וחוסר בהירות מצד מוקדי השירות.
המקרה עורר שיח נרחב ברשתות החברתיות, כאשר נוסעים תיעדו את רגעי ההודעה, התסכול הכללי ואפילו את ההומור השחור שהתלווה למצב. אין ספק כי מדובר באחת התקלות היותר מוזרות שהובילו לחזרת מטוס בינלאומי לנקודת ההמראה.
תקלות בשירותים אינן נדירות בטיסות ארוכות, אך כמעט כל השירותים מושבתים? זה כבר מקרה קיצוני. המקרה מדגיש את חשיבות התחזוקה המוקפדת גם בפרטים הקטנים ביותר – כי לפעמים, שירותים תקינים הם כל ההבדל בין טיסה רגילה לסיוט מתמשך.