ביקורת: טסנו עם בלו בירד איירווייז בשביל שאתם לא תצטרכו

בעיצומו של חרם חברות התעופה הבינלאומיות על ישראל, בלו בירד איירווייז הפכה לאחת האופציות הבולטות עבור מי שמחפש כרטיס טיסה במחיר סביר ליעדים קרובים כמו יוון והונגריה. אז יצאנו לבדוק – האם כל הביקורות השליליות ברשת מוצדקות?
ביקורת חברת התעופה בלו בירד
ביקורת חברת התעופה בלו בירד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בטוויטר

בלו בירד איירווייז הוקמה ב-2008, ובשנת 2016 נרכשה על ידי קבוצת "קווי חופשה" הישראלית. עם רק ארבעה מטוסים בצי שלה, כולם מדגם בואינג 737-800, היה ברור שמדובר בחברה קטנה שמנסה לשרוד בשוק התעופה התחרותי. אך כשצפינו במטוס שהיינו אמורים לעלות עליו לטיסה לבודפשט, הונגריה, התחושה הייתה שהצי הזה לא רק קטן – אלא גם עייף מאוד.

כבר מרחוק המטוס נראה שחוק. חלודה וקילופי צבע עיטרו את גוף המטוס, ומבט מקרוב רק חיזק את התחושה שמדובר במטוס שראה ימים טובים יותר. למרות הכל, החלטנו לא לוותר ולהמשיך במסע.

יש לנו ניוזלטר ספיישל בשבילך!

הצצה חטופה לוויקיפדיה אישרה את מה שראינו בעיניים: המטוסים של בלו בירד הם בני 14 עד 25 שנים. בעוד שמטוס בן 20 יכול בהחלט להישאר בטיחותי ולתפקד היטב אם הוא מתוחזק כראוי, התחזוקה למראית עין של המטוסים נראתה כמו מושג שלא תורגם היטב למציאות.

מסגרת חלון שבורה במטוס של בלו בירד, צילום מגזין מוניות
מסגרת חלון שבורה במטוס של בלו בירד, צילום מגזין מוניות

עלייה למטוס: ההפתעות ממשיכות

ברגע שעלינו למטוס, הרושם השלילי רק התחזק. הפנים היה מיושן באופן בולט – מושבים בלויים, חלקם קרועים, וטקסטורות שנראו כאילו לא הוחלפו מאז שנות ה-90. תא הנוסעים היה דחוס, חם, וללא סימן מובהק לכך שנעשה בו ניקיון יסודי.

מצאנו שאריות של מסטיקים דבוקים על משענות הידיים, שאריות מזון בפינות נסתרות, ובקבוקים ריקים מתחת למושבים. גם אחרי חיפוש ארוך, לא מצאנו ולו סימן אחד שמעיד על ניקיון בין טיסות.

והשירותים? לא בדיוק המקום שהיינו רוצים לבלות בו במהלך הטיסה. ריח חזק ומחניק, לכלוך על הקירות והרצפה, ושאריות שלא נוקו. אם אתם מתכננים לטוס עם בלו בירד, כדאי לחשוב מראש על ביקור בשירותים לפני הטיסה.

שימו לב: לא טסים להונגריה בלי לקרוא את מדריך בודפשט של מגזין מוניות

לכלוך במטוס של בלו בירד, צילום מגזין מוניות
לכלוך במטוס של בלו בירד, צילום מגזין מוניות

חוויה בשחקים: בין שירות חסר לשקט מעיק

הציפיות שלנו מהשירות בטיסה היו נמוכות מלכתחילה, אבל בלו בירד הצליחה להוריד את הרף אפילו יותר. במהלך הטיסה הצוות ישב רוב הזמן במקום אחד, בלי להציע לנוסעים שום דבר – לא מים, לא חטיף קטן, ובוודאי שלא שירות מכל סוג שהוא.

כשהעזנו לפנות לאחת הדיילות ולבקש מים, קיבלנו מבט חסר סבלנות והפניה למדף האחורי, שבו נמצאו כמה בקבוקים ישנים. הדינמיקה בין הצוות לנוסעים הייתה כזו שאפשר לתאר אותה רק כ"אדישות קרה".

למרות זאת, מה שגרם לנו אי-נוחות יותר מכל היה האווירה הכללית במטוס. לא מעט נוסעים התלוצצו בקול רם על מצבו של המטוס. "מתי בפעם האחרונה בדקו אם הוא בכלל יכול להמריא?" תהה אחד הנוסעים שישב מאחורינו, וצחק בשקט עם חבריו. צחוק זה אולי טוב לבריאות, אבל לא כשהוא מלווה בתחושת חוסר ביטחון בגובה של אלפי ק"מ מעל הקרקע.

לכלוך במטוס של בלו בירד, צילום מגזין מוניות
לכלוך במטוס של בלו בירד, צילום מגזין מוניות

מחירים שלא מצדיקים את החוויה

אחד הנימוקים לבחירת בלו בירד היה המחיר. אבל האם הוא באמת זול? לא ממש. המחירים אמנם נמוכים ביחס לחברות תעופה אחרות, במיוחד בתקופה של ביקוש גבוה, אבל כשהשירות מזכיר יותר נסיעה באוטובוס מיושן מאשר טיסה מודרנית, קשה להצדיק אפילו את העלות המופחתת.

בנוסף, תוספות כמו טרולי, מזוודה ובחירת מושב הופכות מהר מאוד את "מחיר המציאה" למחיר שקרוב מאוד לזה של חברות טובות יותר.

המטוס ידע ימים טובים יותר, בלו בירד, צילום מגזין מוניות
המטוס ידע ימים טובים יותר, בלו בירד, צילום מגזין מוניות

האם יש תקווה?

בלו בירד איירווייז היא דוגמה מובהקת לאולטרה-לואו-קוסט שלא מצליח לספק אפילו את המינימום. עם זאת, יש מקום לתקווה. חברות לואו-קוסט מצליחות אחרות שלצערנו השהו טיסות לישראל, כמו וויז אייר, איזי ג'ט וריינאייר, שמראות שגם עם מחיר זול אפשר לשמור על חוויית טיסה סבירה.

אם בלו בירד תשקיע בשדרוג הצי שלה, בשיפור השירות, ובשינוי הגישה שלה לנוסעים, היא עשויה להפוך לאלטרנטיבה אמיתית ולא רק לברירת מחדל בתקופות משבר.

בשורה התחתונה: טסנו כדי שאתם לא תצטרכו

המסע שלנו עם בלו בירד איירווייז היה הכול חוץ מנעים. מהחלודה שעל גוף המטוס, דרך הלכלוך בתא הנוסעים, ועד חוסר האכפתיות של הצוות – זו הייתה חוויה שרוב הנוסעים יעדיפו להימנע ממנה.

עבור מי שמחפש טיסה במחיר משתלם ולא אכפת לו מתנאים בסיסיים, בלו בירד עשויה להיות אופציה. אבל אם אתם מעריכים חוויית טיסה סבירה ואפילו מעט נוחות, כדאי מאוד לחפש חלופות אחרות.

עד שבלו בירד תשנה כיוון ותשפר את השירות שלה, אנחנו ממליצים להשאיר את הבחירה הזו לאחרים – וטסנו עם בלו בירד, כדי שאתם לא תצטרכו.

בחורה נוסעת במונית, צילום: מוניות - מגזין ספיישל

תקרית חריגה: נהג מונית השליך נוסעת לכביש מהיר לאחר ויכוח סוער

מוניות שירות בתחנה המרכזית תל אביב. CC BY-SA 3.0 ויקיפדיה.

מוניות השירות בישראל: בין קריסה לרפורמה

נתקלתם בטעות או במידע לא מעודכן? הודיעו לנו בדוא"ל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בטוויטר
Subscribe
Notify of
3 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
טסנו וסבלנו משפחה שלמה

לבנה

טסתי איתם

ממש חברה גרועה

טולי

חשוב מאודדדד !

מה חדש?
מונית באתונה על רקע האקרופוליס. צילום: מגזין מוניות.

הכביש נסגר: נהגי המוניות באתונה יוצאים למאבק שביתה בת 48 שעות

מונית בצרפת על רקע מגדל אייפל. צילום: מגזין מוניות.

נהגי המוניות בפריז יוצאים למאבק מול הממשלה

מטוס של חברת התעופה הבריטית Jet2.

דרמה באוויר: מטוס Jet2 מבצע נחיתת חירום בפארו

המונית של ג'נבן חובונג. צילום: אינסטגרם lotha_naga_tribe.

חינם מתוך הלב: נהג מונית בהודו מנציח את אמו ביוזמה מיוחדת ליום האם

מטוס Air Europa על רקע דגל ישראל. צילום: מגזין מוניות.

חוזרים לשמיים: Air Europa מודיעה על חידוש הטיסות לישראל

Uber ו־Pony.ai נערכות למהפכה טכנולוגית.

Uber משתפת פעולה עם Pony.ai להשקת מוניות אוטונומיות במזרח התיכון

שרה התחבורה מירי רגב

מירי רגב

שרת התחבורה ה־32 של מדינת ישראל