היום התרחש אסון תעופתי כבד כאשר מטוס מדגם Embraer E190AR של חברת אזרבייג'ן איירליינס התרסק סמוך לעיר אקטאו בקזחסטן. המטוס, שהיה בטיסה מבאקו לגרוזני, נשא 67 אנשים – 62 נוסעים ו-5 אנשי צוות. בתקרית הטרגית נהרגו 35 בני אדם, בעוד 32 אחרים נפצעו ופונו לבתי חולים מקומיים.
הטיסה החלה כמתוכנן, אך בשל תנאי ערפל כבדים בגרוזני, הוחלט להסיט את המטוס לנחיתה באקטאו. במהלך הטיסה, דיווחו הטייסים על מצב חירום לאחר שככל הנראה פגעו בלהקת ציפורים, דבר שגרם לכשל חמור באחד המנועים. המטוס ניסה לבצע נחיתת חירום בשטח פתוח סמוך לשדה התעופה, אך התרסק והתלקח.
נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב, הביע צער עמוק על האירוע ושלח תנחומים למשפחות ההרוגים. ממשלת קזחסטן הקימה ועדת חקירה בשיתוף עם הרשויות האזרבייג'ניות, כדי לבדוק את נסיבות האירוע. הקופסאות השחורות של המטוס נמצאו והועברו לניתוח מעמיק, בתקווה לחשוף את הגורמים המדויקים להתרסקות.
המטוס, מדגם Embraer E190AR, יוצר בשנת 2013 ונחשב למטוס אמין ובטוח. הוא עבר בדיקות תחזוקה שוטפות והיה במצב טכני תקין לפני הטיסה. עם זאת, ההתנגשות בלהקת הציפורים עלולה הייתה לגרום לכשל חמור במנועים, מה שמציב אתגר גדול לכלי טיס מסוג זה.
בקהילה הבינלאומית הביעו מנהיגים תנחומים והציעו סיוע בחקירה. ארגוני תעופה בינלאומיים הצטרפו לקריאות לבדוק את האירוע ולנקוט צעדים למניעת תקריות דומות בעתיד. האירוע עורר גם שאלות לגבי אמצעי בטיחות נוספים שניתן לנקוט במקרים של פגיעות ציפורים.
עבור משפחות ההרוגים והפצועים, מדובר באסון כואב שמשאיר חותם עמוק. תושבי האזור התאספו סמוך לאתר ההתרסקות כדי לחלוק כבוד לנפגעים ולתמוך בניצולים. טרגדיה זו מדגישה פעם נוספת את החשיבות של חקירה מעמיקה ומסקנות ברורות לשיפור בטיחות התעופה.
החקירה תימשך ככל הנדרש, במטרה לספק תשובות למשפחות ולהבטיח שכל הלקחים ייושמו בתעופה האזרחית. האסון הזה משמש תזכורת כואבת לסיכונים הקיימים גם בטיסות שגרתיות, ולמחויבות הנדרשת להבטחת בטיחות הנוסעים.