רוכבי אופניים שיתופיים של אובר (Uber)-ליים בלונדון, מעוררים זעם בקרב נהגי מוניות בלונדון: נהגי מוניות מדווחים על אופניים חונים במקומות המיועדים אך ורק למוניות, מה שהופך את התחנות לבלתי שמישות עבורם. האזורים הבעייתיים כוללים את רחוב ניובורלינגטון במרכז לונדון, כיכר ברקלי בווסט אנד ורחוב רני סמוך לבלאקפריירס.
"עוד יום, ושוב חסמתם את התחנה המיועדת למוניות מורשות בלבד," צייץ חשבון הטוויטר London Taxi PR. "האם לא ברור לכם? התחנות האלה מיועדות למוניות בלבד, לא לאופניים שלכם!".
לדברי נהג מוניות לונדונים שפרסמו סטטוסים וציוצים נגד ליים ואובר, הצבת האופניים באזורים אלו פוגעת לא רק בנהגי המוניות, אלא גם בלקוחות עם מוגבלויות הנזקקים לגישה נוחה מהמדרכה, אשר נאלצים לרדת לכביש עקב חסימות חוזרות ונשנות. נהגי מוניות הביעו תסכול לא רק מהחסימות, אלא גם מנזק פיזי שנגרם לרכביהם, כפי שתיעד אחד מהם בצילום שהועלה לרשת החברתית.
You've got to be kidding me. Your bikes has damaged my Cab on the rank at Devonshire Square. These heavy weights bicycles have to be more regulated. @cityoflondon @TfL @TfLTPH @TM1654 @TheLTDA
— Baykeens 🇳🇬 (@baykeens) October 24, 2024
בשונה מתל אביב וערים במרכז הארץ שבהן ניתן לחנות את הקורקינטים של Lime רק בחניות ייעודיות, בלונדון טרם אימצו את הטכנולוגיה הזו. מועצת וסטמינסטר, שנערכת לתחילת פיילוט עם משדרי בלוטות', עובדת עם חברת Lime כדי למנוע חניה במקומות אסורים. כמו כן, המועצה מתכננת התקנת תמרורים באזורים שבהם בעיות החניה השיתופית מורגשות במיוחד.
חבר המועצה פול דימולדנברג, האחראי על ניהול העיר ואיכות האוויר, מציין כי שימוש באופניים חשמליים בלונדון הולך וגדל, אך הכרחי לשפר את ניהול האופניים כך שלא יהוו מטרד לרוכבים והולכי רגל. "אנחנו מצפים לראות שינויים מהירים בניהול האופניים," הוא אומר.
נציגי Lime בלונדון מציינים כי עלייה בשימוש באופניים משותפים מקדמת את איכות האוויר והפחתת עומסי התנועה בעיר, אך מודים שהחניה מהווה אתגר באזורים עמוסים.