מוניות מרצדס הפכו לחלק בלתי נפרד משירותי המוניות בישראל ובעולם כשהן בולטות במדינות כמו ישראל וגרמניה כדגמים מובילים. היכולת שלהן לספק חווית נסיעה יוקרתית, יחד עם אמינות וחוזק, הופכת אותן לדגם מוביל עבור נהגים ונוסעים כאחד. בין אם בנסיעות עירוניות או בין-עירוניות, דגמי מרצדס, במיוחד 519CDI המוכר בשם Sprinter, ממשיכים לשמור על מקומם בשוק המוניות הישראלי.
בסקירה עדכנית של נתונים ממשלתיים, עולה כי דגמי מרצדס בנץ הגרמנית מובילים את השוק הישראלי בתחום המוניות ונכון למועד הכתבה ישנם 4644 מוניות ספיישל, מוניות שירות ומוניות הסעות מדגמי מרצדס בישראל. מדובר בדגמים אמינים, נוחים ובעלי שם עולמי, שממשיכים להוביל את השוק לא רק בזכות האיכות שלהם אלא גם בשל החוויה שהם מספקים לנהגים ולנוסעים כאחד.
הדגם הפופולרי ביותר מבין כלל רכבי המרצדס שמשמשים כמוניות הוא מרצדס בנץ 519CDI (מרצדס ספינטר) הנפוץ בעיקר בנסיעות בינעירוניות, שירותי הסעות ובמוניות שירות. רכב זה מספק נוחות מרבית, גודל מתאים למספר רב של נוסעים, וצריכת דלק משופרת יחסית למתחרים אחרים בקטגוריה.
הסיבות לבחירה במרצדס כמונית הן רבות. ראשית, מדובר ברכב מפואר המציע חווית נסיעה שקטה ומפנקת, מה שמושך נהגי מוניות המבקשים לספק שירות איכותי. בנוסף, מרצדס מתאפיינת ברכבים עם תשתית חזקה ועמידה המותאמת לנפח עבודה יומיומי גבוה.
מעבר לכך, אמינות המותג וקלות התחזוקה הופכות את מרצדס לבחירה טבעית לנהגי מוניות המחפשים רכב חזק ומוכן לאתגרים יום-יומיים בכבישים הישראליים.
דגמי 2025 של ספרינטר
הדגמים של מרצדס ספרינטר 2025 מציגים שיפורים משמעותיים בטכנולוגיה, בטיחות ובגרסאות החשמליות. הספרינטר החשמלית (eSprinter) מגיעה עם שתי אפשרויות סוללה – סוללה קטנה של 81 קילוואט-שעה עם טווח של כ-225 ק"מ, וסוללה גדולה יותר של 113 קילוואט-שעה עם טווח של כ-370 ק"מ. השיפורים בטווח ובנפח המטען הופכים את הספרינטר החשמלית לאופציה מצוינת לשימוש מסחרי.
בדגמי 2025 נוספו מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת לזיהוי הולכי רגל, התראה על שטחים מתים עם בלימה אוטומטית, מצלמת 360 מעלות ומערכת שמירת נתיב אקטיבית. כמו כן, מערכת MBUX (Mercedes-Benz User Experience) כוללת מסך מגע משופר בגודל 10.25 אינץ' ושליטה קולית מתקדמת.
בישראל ישנם מספר תמריצים לרכישת מוניות חשמליות. אחד העיקריים הוא הפחתת מס הקנייה על מוניות חשמליות ל-8%, בהשוואה ל-35% עבור רכבים רגילים. זהו צעד שנועד לעודד את המעבר לתחבורה ירוקה יותר ולהפחתת זיהום האוויר בערים גדולות כמו תל אביב וירושלים. למרות שעלויות מס הקנייה לרכבים חשמליים יעלו ב-2025 עבור שאר הרכבים, למוניות תישאר ההטבה בגובה מס של 8% בלבד, מה שמקטין את הפער הכלכלי מול מוניות המונעות בדיזל.