אפליה גזענית או פחד מוצדק? מאז תחילת המלחמה שלאחר טבח החמאס ב-7 באוקטובר, נהגי מוניות ערבים משתפים בקבוצות של נהגי מוניות, כי חלה ירידה משמעותית בנסיעות שלהם, לא בגלל יוקר המחיה אלא בגלל גזענות כשנוסעים יהודים מבטלים נסיעות עם נהגים ערבים.
התרחבות תופעת האפליה עליה מדווחים נהגים מוניות ערבים, החלה להתעצם בחודשים האחרונים. נהגי המוניות הערבים משתפים על גל ביטולי הזמנות רחב לאחר שנוסעים זיהוי כי מדובר בנהג ערבי באפליקציות.
בעקבות המצב, קמה יוזמה של התאגדות נהגי מוניות ערבים שדורשים משירותי המוניות רקסי ו-Gett שלא לאפשר לנוסע לדעת מראש את שמות הנהגים. התאגדות הנהגים הערבים אף מאיימת בתביעה אם דרישתם לא תכובד.
חלק מהנוסעים היהודים שמבטלים את הנסיעות לאחר שהתגלה בפניהם כי מדובר בנהג מונית ערבי, אף שולחים הודעות מבזות לצד בקשה לביטול הנסיעה עם קריאות נפוצות של "אני רוצה רק נהג יהודי".
נהג מונית ערבי שעוסק בתחום 30 שנה, אמר לויינט כי הוא שילם מחיר כבד בעקבות המצב וכי הנוסעים היהודים מתייחסים אליו כל אוייב. הנהגים הערבים משקפים כי חלק משמעותי מהנסיעות מבוטלות בסוף לאחר שהנוסע מגלה את שמו של הנהג.
בקשתם של נהגי מוניות הערבים שלא לכלול את שמם בפני הנוסע, יכולה להיתפס כלגיטימית. גם Airbnb אינה מציגה את הפרטים המלאים של מזמין הנכס בפני בעליו בכדי להימנע מתופעות של גזענות ואנטישמיות, שמאז פרוץ המלחמה משפיעה על ישראלים רבים שנופשים בחו"ל ונתקלים בביטולים והתנהגות אנטישמית מצד משכירי נכסים שנחשפו לזהותם הישראלית.
מחברת Gett נמסר שהם מחויבים לערכים של שוויון, כבוד וסובלנות, ושמירה על חווית שימוש חיובית באפליקציה היא בראש סדר העדיפויות שלהם. החברה מדגישה כי כל מי שמעוניין להשתמש בשירותים הטכנולוגיים שלה חייב לפעול בהתאם לערכים אלו. במקרים של תלונות על התנהלות לא ראויה, הם מבטיחים לערוך בירור ולטפל במקרה בהתאם לכלים שעומדים לרשותם.
לא נוסעת בשום אופן
לא לפרנס תומכי טרור