אלפי נהגי בולט בבריטניה זכו לאחרונה בתביעה מול החברה, וקיבלו הכרה כעובדים מן המניין ולא כקבלנים עצמאיים. התביעה, שנדונה בבית הדין לעבודה בבריטניה, כללה כ-15,000 נהגים ששירתו דרך אפליקציית בולט להזמנת מוניות. פסיקת בית הדין מעניקה להם זכויות עובדים משמעותיות, כולל חופשה בתשלום, שכר מינימום מובטח, וזכאות להפסקות במהלך יום העבודה. עורכי הדין של נהגי בולט העריכו כי הפיצויים המגיעים לנהגים עשויים להגיע לסכום כולל של מעל ל-200 מיליון פאונד.
התביעה הגיעה על רקע מאבקים דומים בשנים האחרונות בעולם העבודה ובתחום ה"גיג אקונומי" (Gig Economy), כאשר בתי דין בבריטניה קיבלו תביעות דומות גם מצד נהגי אובר. בשנת 2021, קבע בית המשפט העליון בבריטניה כי נהגי אובר זכאים לזכויות עובדים, שכן הם אינם קבלנים עצמאיים. במקרה של בולט, בית הדין לעבודה קבע כי הנהגים זכאים להגנה משפטית מתוקף מעמדם כעובדים. החלטה זו היא צעד נוסף במגמה הרואה צורך להגן על עובדים שנקלטו בתחום העבודה הזמנית והעצמאית, לעיתים ללא תנאים בסיסיים או זכויות שמקבלים עובדים מן המניין.
משרד עורכי הדין Leigh Day, שייצג את הנהגים בתביעה, הביע שביעות רצון מההכרעה וציין כי יש לפצות את הנהגים בהקדם האפשרי. עורכת הדין שרלוט פטמן, מהמשרד, הצהירה כי פסק הדין מוכיח שאין לאפשר לחברות בגיג אקונומי לסווג את עובדיהם כקבלנים עצמאיים, ובכך להתחמק מהחובות כלפיהם. פטמן קראה לבולט לפצות את הנהגים מיידית ולהכיר בזכויותיהם כעובדים.
בולט, לעומת זאת, הגיבה להחלטת בית הדין וטענה כי הנהגים בחרו במודע לעבוד כעצמאים כדי לשמור על גמישות ושליטה אישית על עבודתם. החברה הודיעה כי היא שוקלת את צעדיה המשפטיים, כולל אפשרות לערער על ההחלטה. דובר מטעם החברה מסר כי החברה מחויבת לסייע לנהגים להצליח ולהיות עצמאיים תוך שמירה על גמישות אישית, מה שמבדיל אותה מחברות אחרות בשוק העבודה המסורתי.
פסיקת בית הדין בבריטניה עשויה להיות אבן דרך משמעותית וליצור אפקט דומינו גם לגבי נהגים וחברות נוספות בעולם הגיג אקונומי בבריטניה ובעולם.