מייק ג'ונס, יזם טכנולוגי מלוס אנג'לס, חווה לאחרונה תקרית מטרידה עם מונית אוטונומית של חברת Waymo. במהלך נסיעה לשדה התעופה מסקוטסדייל, אריזונה, הרכב החל להסתובב במעגלים בחניון, מה שגרם לג'ונס לתחושת בלבול ודאגה.
בסרטון שפרסם בלינקדאין, נשמע ג'ונס אומר: "יש לי טיסה לתפוס. למה הדבר הזה מסתובב במעגל? אני מתחיל להרגיש סחרחורת". הוא פנה לנציגת שירות הלקוחות של Waymo, שניסתה להשתלט על הרכב מרחוק, אך נתקלה בקשיים. לאחר מספר דקות, הצליחה הנציגה לעצור את הרכב, וג'ונס הגיע לטיסתו בזמן.
Waymo, חברת בת של אלפבית (חברת האם של גוגל), מפעילה צי רכבים אוטונומיים בערים כמו פיניקס, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס. החברה מסרה כי האירוע התרחש באמצע דצמבר, נמשך כחמש דקות, ולאחריו ג'ונס לא חויב על הנסיעה. לדבריהם, הם ניסו ליצור עמו קשר לאחר התקרית.
ג'ונס, העוסק ביוזמות בתחום הבינה המלאכותית, הביע אכזבה מהחוויה וציין כי לא קיבל מעקב או התייחסות אישית מהחברה. הוא הדגיש את היעדר האמפתיה והקשר האנושי בשירות הלקוחות, המנוהל על ידי מערכות אוטומטיות ובינה מלאכותית. לדבריו, "זה מרגיש כמו מוצר לא בשל, ללא התחשבות בצרכי הלקוח".
תקריות מסוג זה מעלות שאלות לגבי מוכנות הטכנולוגיה האוטונומית לשימוש נרחב. בעוד החברות המפתחות מבטיחות יעילות ובטיחות, מקרים כמו זה מדגישים את הצורך בשיפורים נוספים ובמערכות גיבוי אנושיות. היעדר התגובה המהירה והאמפתית מצד Waymo עשוי לפגוע באמון הציבור בטכנולוגיה המתפתחת.
חשוב לציין כי זו אינה הפעם הראשונה שבה רכבי Waymo נתקלים בקשיים. מוקדם יותר השנה, תועד רכב אוטונומי של החברה מסתובב ללא הפסקה בכיכר תנועה, ללא יכולת לצאת ממנה, מה שהעלה תהיות לגבי יכולת ההתמודדות של המערכת עם מצבים בלתי צפויים.
התקריות הללו מדגישות את הצורך בפיקוח ובקרה על פיתוח והשקת טכנולוגיות אוטונומיות. בעוד החזון לעתיד עם רכבים ללא נהג מבטיח יתרונות רבים, יש לוודא שהמערכות בטוחות, אמינות ומסוגלות להתמודד עם מגוון רחב של תרחישים. בנוסף, יש לשקול את החשיבות של מרכיב אנושי בשירות הלקוחות, במיוחד במצבי חירום או תקלות, כדי להבטיח תגובה מהירה ואמפתית לצרכי המשתמשים.