כשהאוטונומיה מאכזבת: Waymo הסתובבה במעגלים – והנוסע נשאר על הקרקע

מה קורה כשמונית אוטונומית מאבדת כיוון ומשאירה נוסע מבולבל בחניון? התקרית המפתיעה עם Waymo חושפת את האתגרים שבטכנולוגיה המתקדמת. האם אנחנו באמת מוכנים לעתיד ללא נהגים?
מייק ג'ונס במונית Waymo, צילום: X, Mike Jones
מייק ג'ונס במונית Waymo, צילום: X, Mike Jones
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בטוויטר

מייק ג'ונס, יזם טכנולוגי מלוס אנג'לס, חווה לאחרונה תקרית מטרידה עם מונית אוטונומית של חברת Waymo. במהלך נסיעה לשדה התעופה מסקוטסדייל, אריזונה, הרכב החל להסתובב במעגלים בחניון, מה שגרם לג'ונס לתחושת בלבול ודאגה.

בסרטון שפרסם בלינקדאין, נשמע ג'ונס אומר: "יש לי טיסה לתפוס. למה הדבר הזה מסתובב במעגל? אני מתחיל להרגיש סחרחורת". הוא פנה לנציגת שירות הלקוחות של Waymo, שניסתה להשתלט על הרכב מרחוק, אך נתקלה בקשיים. לאחר מספר דקות, הצליחה הנציגה לעצור את הרכב, וג'ונס הגיע לטיסתו בזמן.

יש לנו ניוזלטר ספיישל בשבילך!

Waymo, חברת בת של אלפבית (חברת האם של גוגל), מפעילה צי רכבים אוטונומיים בערים כמו פיניקס, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס. החברה מסרה כי האירוע התרחש באמצע דצמבר, נמשך כחמש דקות, ולאחריו ג'ונס לא חויב על הנסיעה. לדבריהם, הם ניסו ליצור עמו קשר לאחר התקרית.

ג'ונס, העוסק ביוזמות בתחום הבינה המלאכותית, הביע אכזבה מהחוויה וציין כי לא קיבל מעקב או התייחסות אישית מהחברה. הוא הדגיש את היעדר האמפתיה והקשר האנושי בשירות הלקוחות, המנוהל על ידי מערכות אוטומטיות ובינה מלאכותית. לדבריו, "זה מרגיש כמו מוצר לא בשל, ללא התחשבות בצרכי הלקוח".

תקריות מסוג זה מעלות שאלות לגבי מוכנות הטכנולוגיה האוטונומית לשימוש נרחב. בעוד החברות המפתחות מבטיחות יעילות ובטיחות, מקרים כמו זה מדגישים את הצורך בשיפורים נוספים ובמערכות גיבוי אנושיות. היעדר התגובה המהירה והאמפתית מצד Waymo עשוי לפגוע באמון הציבור בטכנולוגיה המתפתחת.

חשוב לציין כי זו אינה הפעם הראשונה שבה רכבי Waymo נתקלים בקשיים. מוקדם יותר השנה, תועד רכב אוטונומי של החברה מסתובב ללא הפסקה בכיכר תנועה, ללא יכולת לצאת ממנה, מה שהעלה תהיות לגבי יכולת ההתמודדות של המערכת עם מצבים בלתי צפויים.

התקריות הללו מדגישות את הצורך בפיקוח ובקרה על פיתוח והשקת טכנולוגיות אוטונומיות. בעוד החזון לעתיד עם רכבים ללא נהג מבטיח יתרונות רבים, יש לוודא שהמערכות בטוחות, אמינות ומסוגלות להתמודד עם מגוון רחב של תרחישים. בנוסף, יש לשקול את החשיבות של מרכיב אנושי בשירות הלקוחות, במיוחד במצבי חירום או תקלות, כדי להבטיח תגובה מהירה ואמפתית לצרכי המשתמשים.

מוניות היוקרה שתמצאו גם באבו דאבי

יוקרה על גלגלים: מסע בין מוניות יוקרה מהעולם

אירוע השקת המונית האוטונומית סייברקאב של טסלה ומאסק

אילון מאסק חושף את סייברקאב ומתי נראה בישראל מוניות אוטונומיות?

נתקלתם בטעות או במידע לא מעודכן? הודיעו לנו בדוא"ל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בטוויטר
Subscribe
Notify of
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מה חדש?
מונית באתונה על רקע האקרופוליס. צילום: מגזין מוניות.

הכביש נסגר: נהגי המוניות באתונה יוצאים למאבק שביתה בת 48 שעות

מונית בצרפת על רקע מגדל אייפל. צילום: מגזין מוניות.

נהגי המוניות בפריז יוצאים למאבק מול הממשלה

מטוס של חברת התעופה הבריטית Jet2.

דרמה באוויר: מטוס Jet2 מבצע נחיתת חירום בפארו

המונית של ג'נבן חובונג. צילום: אינסטגרם lotha_naga_tribe.

חינם מתוך הלב: נהג מונית בהודו מנציח את אמו ביוזמה מיוחדת ליום האם

מטוס Air Europa על רקע דגל ישראל. צילום: מגזין מוניות.

חוזרים לשמיים: Air Europa מודיעה על חידוש הטיסות לישראל

Uber ו־Pony.ai נערכות למהפכה טכנולוגית.

Uber משתפת פעולה עם Pony.ai להשקת מוניות אוטונומיות במזרח התיכון

שרה התחבורה מירי רגב

מירי רגב

שרת התחבורה ה־32 של מדינת ישראל