כשהאוטונומיה מאכזבת: Waymo הסתובבה במעגלים – והנוסע נשאר על הקרקע

מה קורה כשמונית אוטונומית מאבדת כיוון ומשאירה נוסע מבולבל בחניון? התקרית המפתיעה עם Waymo חושפת את האתגרים שבטכנולוגיה המתקדמת. האם אנחנו באמת מוכנים לעתיד ללא נהגים?
מייק ג'ונס במונית Waymo, צילום: X, Mike Jones
מייק ג'ונס במונית Waymo, צילום: X, Mike Jones
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בטוויטר

מייק ג'ונס, יזם טכנולוגי מלוס אנג'לס, חווה לאחרונה תקרית מטרידה עם מונית אוטונומית של חברת Waymo. במהלך נסיעה לשדה התעופה מסקוטסדייל, אריזונה, הרכב החל להסתובב במעגלים בחניון, מה שגרם לג'ונס לתחושת בלבול ודאגה.

בסרטון שפרסם בלינקדאין, נשמע ג'ונס אומר: "יש לי טיסה לתפוס. למה הדבר הזה מסתובב במעגל? אני מתחיל להרגיש סחרחורת". הוא פנה לנציגת שירות הלקוחות של Waymo, שניסתה להשתלט על הרכב מרחוק, אך נתקלה בקשיים. לאחר מספר דקות, הצליחה הנציגה לעצור את הרכב, וג'ונס הגיע לטיסתו בזמן.

יש לנו ניוזלטר ספיישל בשבילך!

Waymo, חברת בת של אלפבית (חברת האם של גוגל), מפעילה צי רכבים אוטונומיים בערים כמו פיניקס, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס. החברה מסרה כי האירוע התרחש באמצע דצמבר, נמשך כחמש דקות, ולאחריו ג'ונס לא חויב על הנסיעה. לדבריהם, הם ניסו ליצור עמו קשר לאחר התקרית.

ג'ונס, העוסק ביוזמות בתחום הבינה המלאכותית, הביע אכזבה מהחוויה וציין כי לא קיבל מעקב או התייחסות אישית מהחברה. הוא הדגיש את היעדר האמפתיה והקשר האנושי בשירות הלקוחות, המנוהל על ידי מערכות אוטומטיות ובינה מלאכותית. לדבריו, "זה מרגיש כמו מוצר לא בשל, ללא התחשבות בצרכי הלקוח".

תקריות מסוג זה מעלות שאלות לגבי מוכנות הטכנולוגיה האוטונומית לשימוש נרחב. בעוד החברות המפתחות מבטיחות יעילות ובטיחות, מקרים כמו זה מדגישים את הצורך בשיפורים נוספים ובמערכות גיבוי אנושיות. היעדר התגובה המהירה והאמפתית מצד Waymo עשוי לפגוע באמון הציבור בטכנולוגיה המתפתחת.

חשוב לציין כי זו אינה הפעם הראשונה שבה רכבי Waymo נתקלים בקשיים. מוקדם יותר השנה, תועד רכב אוטונומי של החברה מסתובב ללא הפסקה בכיכר תנועה, ללא יכולת לצאת ממנה, מה שהעלה תהיות לגבי יכולת ההתמודדות של המערכת עם מצבים בלתי צפויים.

התקריות הללו מדגישות את הצורך בפיקוח ובקרה על פיתוח והשקת טכנולוגיות אוטונומיות. בעוד החזון לעתיד עם רכבים ללא נהג מבטיח יתרונות רבים, יש לוודא שהמערכות בטוחות, אמינות ומסוגלות להתמודד עם מגוון רחב של תרחישים. בנוסף, יש לשקול את החשיבות של מרכיב אנושי בשירות הלקוחות, במיוחד במצבי חירום או תקלות, כדי להבטיח תגובה מהירה ואמפתית לצרכי המשתמשים.

מטוס של חברת אייר אינדיה על מסלול הנחיתה.

אין שירותים, אין טיסה: תקלה מביכה מחזירה 300 נוסעים לשיקגו

נהג המונית ארבלינד דאקסה והסמים שנתפסו. צילום: משטרת מחוז סאסקס.

במקום צעצועים – סמים: נהג מונית מכר קוקאין בקופסאות ביצי קינדר

נתקלתם בטעות או במידע לא מעודכן? הודיעו לנו בדוא"ל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף בטוויטר
Subscribe
Notify of
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מה חדש?
מונית אובר

שינוי גדול בענף התחבורה: אובר מכריזה על חזרתה לישראל

מונית YANGO, Gett, צילום מגזין מוניות

אחרי שנים של מאבק: הפיצוי הגדול של גט לנהגי המוניות הערבים

מונית מרצדס, צילום מגזין מוניות

נהג מונית תבע את חברת הכנסת טלי גוטליב בעשרות אלפי שקלים, וזכה!

ניידת משטרה עוצרת מונית אובר.

השוטרים בהלם: גבר חמוש איים על אישה – וניסה לברוח עם Uber

התרסקות מטוס לירג'ט בפילדלפיה

שוב זה קורה: התרסקות מטוס נוספת בארה"ב 6 הרוגים בפילדלפיה

מטוס של חברת לופטהנזה עם דגל ישראל ברקע.

קבוצת לופטהנזה חזרה לטוס לישראל, 2 טיסות ראשונות נחתו היום בנתב"ג

שרה התחבורה מירי רגב

מירי רגב

שרת התחבורה ה־32 של מדינת ישראל